Naposledy po schodech. Po víkendu budou v Ostravě jezdit už jen nízkopodlažní trolejbusy

3. březen 2018
Kloubový trolejbus Škoda 15 Tr čísla 3510 bude součástí sbírek Kroužku přátel MHD

Méně pohybliví cestující nebo rodiče s kočárkem se už v Ostravě nemusí obávat potíží při nastupování do trolejbusu. Dopravní podnik dnes vyřazuje z pravidelného provozu poslední starý trolejbus s vysokou podlahou. Naopak do ulic vyjíždějí nové nízkopodlažní stroje, které už na části trasy nebudou potřebovat troleje.

Kamil Bárta oživuje ve vozovně kloubový trolejbus Škoda 15 Tr. Jezdil s ním od jeho dodání do Ostravy téměř před 30 lety. Tehdy si řidiči nové stroje pochvalovali.

„U vozů 8 Tr, 9 Tr byl vzduchový posilovač, to se tady s tou hydraulikou nedá srovnat. To se trošku muselo rukama víc potáhnout, aby se to uřídilo. Každý vůz měl určitý charakter. Tady byla nevýhoda topení, které je přímo tady vedle řidiče, jak je sedadlo řidiče, tak to velice hučelo,“ popisuje bývalý řidič a mistr trolejbusů.

V trolejbuse je docela velký hluk a každá nerovnost anebo zatáčka je poznat vrzáním anebo skřípáním. „Pro lidi, kteří chodí o francouzských holích, se dostat do trolejbusu po těch schodech je velmi obtížné. A pro matky s kočárky už vůbec neskutečné,“ říká paní Eva při jedné z posledních jízd starého trolejbusu.

Ostravský dopravní podnik je nahrazuje moderními nízkopodlažními typy. Trolejbusy z poslední dodávky si od zítřka vystačí i bez napájení. „Na dvou linkách začnou jezdit parciální trolejbusy, to znamená, že tyto trolejbusy část trasy můžou jet jako elektrobusy, tedy nemusejí být připojeny k trolejím,“ vysvětluje mluvčí ostravského dopravního podniku Karolína Rycková.

Nadšenci z Kroužku přátel ostravské MHD chtějí zachovat jeden krátký a jeden kloubový starý trolejbus jako muzejní exponáty.

  • Zpráva
  • MHD
  • Ostrava
  • modernizace
  • trolejbusy