Nejvyšší soud nebude řešit spor Bohumína s krajem kvůli vysokorychlostní trati
Bohumín vzal zpět kasační stížnost kvůli nové vysokorychlostní trati. V původních plánech kraje totiž bylo pět variant trasy a proti tomu se radnice bránila u Nejvyššího soudu. Aktuálně už hejtmanství vybírá jen mezi dvěma možnostmi, kde by mohla nová železnice být.
Podle starosty Bohumína Petra Víchy (ČSSD) se tím odblokovalo velké území ve městě, kde se teď mohou stavět třeba rodinné domy nebo rekreační zóny.
„Předpokládám, až ten proces skončí a Česká republika s Polskem uzavřou definitivní dohodu, zůstane jedna definitivní varianta. My i Dolní Lutyně jsme s tím postupem spokojeni,“ říká starosta.
K výběru finální podoby koridoru je potřeba dohody České republiky s Polskem, protože trať rychlovlaků povede směrem z Ostravy ke státní hranici a bude dále pokračovat na území sousedního státu.
Související
-
Moravskoslezský kraj bude měnit územní plán kvůli stavbě trati pro rychlovlaky
Moravskoslezský kraj chystá aktualizaci územního plánu. Díky ní by se měly zrušit některé stavební uzávěry v okolí Bohumína.
-
Stavba vysokorychlostní železnice začne v roce 2025, přípravy pokračují podle plánu
Příprava vysokorychlostní železnice mezi Ostravou a Přerovem pokračuje podle plánu a stavba začne v roce 2025. Bude to jeden z prvních zahájených úseků v Česku.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dluh narůstá, ale společnost nemá žádné příjmy. Likvidátor firmy Salia Group navrhuje její konkurs
-
Kaderka nás měl za nepřátele a lháře. Kdo s námi mluvil, ten na to doplatil, popisuje reportér Janoušek
-
Paliativní péče a eutanázie jsou spojené nádoby. Zákon je však třeba nastavit přísně, říká senátorka
-
Máme potřebu hledat střední cestu a nevyčnívat, ale proč nebýt ambiciózní, říká ekonomka