Správa železnic chystá v Ostravě modernizaci trati za osm miliard
Správce železnic začal připravovat kompletní modernizaci ostravského železničního uzlu. Bude to stát téměř 8 miliard korun. Jedná se o frekventovaný pětikilometrový úsek mezi zastávkami Svinov, Střed, Mariánské Hory a Hlavní nádraží. Železničáři chtějí zvýšit počet kolejí na trase a slibují, že vlaky pak budou jezdit rychleji.
„Asi se do toho dlouho neinvestovalo. Není to úplně tragické, ale kdyby se to zrychlilo, tak by to bylo fajn,“ říká Lukáš Kohoutek z Ostravy-Mariánských Hor, který jezdí vlakem do Kopřivnice do práce.
„V každém případě, zlepšit by to všecko chtělo,“ dodává také Naděžda Drobková z Bohumína.
Modernizace čeká stanici Hlavní stanici, včetně báňského a seřaďovacího nádraží. Mezi mostem přes Odru a zastávkou Mariánské hory se počítá s vybudováním přesmyku. Podle mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřiny Šubové se změní i zastávka Stodolní.
„Tady budeme prodlužovat nástupiště o sto metrů, aby bylo možné přistavovat i delší dálkové soupravy. Rekonstrukcí projde i stanice Ostrava-Střed. Tady se zřídí mimoúrovňový přístup na nástupiště, s největší pravděpodobností to bude variantou podchodu,“ upřesňuje mluvčí SŽDC.
V celém úseku budou místo dvou kolejí tři a kolem hlavního nádraží čtyři. Další kolej přibude i na mostě přes Odru. Vlaky budou díky tomu jezdit rychleji. Téměř na polovině trasy je dosud maximální rychlost šedesátka.
„Zvýší se průjezdová rychlost na 120 kilometrů v hodině, což samozřejmě přinese zkrácení jízdních dob vlaků, zajištění stability jízdního řádu a kapacity železniční dopravní cesty,“ dodává Šubová.
„Přínos vidím v tom, že se zvýší rychlost vlaků, kapacita, komfort pro cestující. Ale je to také příležitost pro Ostravu zlepšit veřejnou dopravu celkově, lépe propojit železnici s městskou hromadnou dopravou, protože teď to není úplně optimální,“ vítá plánovanou rekonstrukci prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka.
Práce na přestavbě uzlu mají začít v roce 2021 a skončit v roce 2025. S rekonstrukcí výpravních budov se nepočítá. Podle správy železnic jsou v dobrém stavu.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
OVĚŘOVNA: Fiala, Křetínský a Moravec lákají na výhodné investice. Podvodníci opět zneužívají zpravodajský web
-
EXPO se Česku dále prodražuje. Teď už jde o 120 milionů korun navíc, ministerstvo chce kontrolu
-
,Jako bych přestala existovat.‘ Čínská spisovatelka se znelíbila cenzorům, na internetu ji nenajdete
-
Maďarský klášter bojuje s brouky. Ohrožené jsou desetitisíce vzácných historických knih