Tři miliony korun bude stát renovace parní lokomotivy z osoblažské úzkokolejky

Parní vlak na cestě do Osoblahy

Bouda, komín, nebo popelník. I takové části má parní lokomotiva. Jeden unikátní kousek teď rozebírají a renovují v Krnově. Železniční nadšenci se tak snaží, aby historická mašinka vozila na lokální trati turisty i v dalších letech.

Takzvaný Malý štokr, tedy parní lokomotivu z 40. let minulého století, teď opravují v Krnově. Unikátní stroj jezdí na úzkorozchodné trati na Osoblažsku. Teď se historická lokomotiva kompletně renovuje, ručně rozebírá a kotel poputuje k opravě do Kolína, kde jsou schopni tento mechanismus ještě opravit.

0:00
/
0:00

„V Kolíně je firma, která se zaměřuje na opravy kotlů. A je to jedna z mála firem ve střední Evropě, která se na to specializuje,“ říká David Chovančík ze Slezských zemských drah.

Opravená parní lokomotiva by turisty mohla na osoblažské úzkokolejce přepravovat už příští rok v létě.

Spustit audio

Související