V Ostravě stále pokračují spory o novou tramvajovou trať v Porubě
Vedení Ostravy pokračuje v přípravách na stavbu tramvajové trati na 7. a 8. obvodu Poruby. Chystá podklady pro projektovou dokumentaci. Na veřejnou debatu o záměru je podle primátora zatím brzy. Obyvatelé si ale stěžují na nedostatek informací. Protestní petici už podepsaly přes 4 tisíce lidí. Tvrdí, že tramvaj nepotřebují a zhoršila by jim životní prostředí.
Málo informací vyvolává pochybnosti i u lidí, kteří novou trať neodmítají. „Jsou argumenty pro i proti. Tak, jak se objevilo, se to jeví jako hurá akce. Chtělo by více o tom diskutovat,“ říká asi třicetiletý Ondřej Filip.
A jeho vrstevník Jiří Rainoch dodává: „Mi to přijde, jako že máte pár křiklounů a ta většina, která to chce, mlčí. Ta se k tomu ani nevyjádří.“
Podle primátora Ostravy Tomáše Macury (ANO) nová trať nebude bez podpory městských obvodů Poruba a Pustkovec. „Jestliže ji získáme, pak teprve budeme schopni předstoupit před veřejnost a tento projekt představit. Ale zatím nám chybí odpovědi na některé otázky,“ říká primátor.
Muvčí porubské radnice Martin Otipka na dotaz Českého rozhlasu řekl, že vedení odmítá záměr komentovat.
Pustkovec tramvaje nechce
Sousední Pustkovec má ale jasno. „I když jsme neměli pomalu žádné informace, zastupitelstvo jednomyslně schválilo usnesení, že je proti stavbě tramvaje. Pustkovec tu tramvaj nepotřebuje,“ říká starostka Pustkovce Stanislav Pyš (ČSSD).
„Vystoupil jsem na zastupitelstvu města s žádostí o informaci, ale žádnou jsem nedostal. Nám to připadá divné. Někdo něco musí vědět, nějaká projektová příprava běží, ale všichni mlčí,“ dodává pustkovecký starosta.
Primátor Macura potvrzuje, že na projektu se intenzivně pracuje. „Klíčové věci, které je třeba dořešit, je trasování. Vede se debata hlavně o tom, zda trať má nebo nemá vést ulicí Bedřicha Nikodéma, zda a v jaké délce má být osázena trolejemi. Jedná se o úsek, který tramvaj zvládne s nabíjením v jiné části,“ vysvětluje primátor.
Jasno by mělo být v prvním čtvrtletí příštího roku. Přípravy musí postupovat rychle. Město má na trať zamluvené peníze z Evropské unie. Musela by ale být hotova v roce 2020.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
V Paříži vzplál olympijský oheň, hry jsou zahájeny. Česko může už v sobotu získat medaile
-
Silničáři začali stavět na nevyvlastněných pozemcích obchvat Pardubic. ‚Právně naprosto čisté,‘ uvedli
-
Všechny české obchody mají nižší zisk než jediný agropotravinářský komplex, srovnává Prouza
-
Předseda českého olympijského výboru: Chceme se na olympiádě dívat o kus dál a vytvářet vzory pro děti