Železničáři připravují demolici zdevastovaného nádraží v Sedlnicích

Dokumenty, výstražný kříž a nepořádek. Tak to dnes vypadá v bývalé nádražní budově v Sedlnicích
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Dokumenty, výstražný kříž a nepořádek. Tak to dnes vypadá v bývalé nádražní budově v Sedlnicích

Nádražní budova v Sedlnicích na Novojičínsku chátrá. Cestující už 5 let vystupují jinde, na zastávce, která je blíž k obci. Nádraží je volně přístupné a plné nepořádku od řádění vandalů. Správa železniční dopravní cesty slibuje, že nechá budovu zbourat. No a právě na ni se byl podívat náš reportér. Vy to ale raději nezkoušejte, hrozí tam nepříjemný úraz.

Ze strany od příjezdové silnice je budova ještě celkem v pořádku, dokonce je i tam i nápis Sedlnice. Já jsem teď ale objekt obešel zleva. Tady totiž jsou první vyražené dveře. Na zemi vidím střepy, nahlížím dovnitř. Tady jsou dokonce i cihly z rozbité zdi. Nicméně pokračuji dál, jdu na bývalé nástupiště. Tady jsem teď došel ke dveřím do čekárny, vidím, že jedny z nich jsou pootevřené. Vevnitř je nafoukané listí, střepy. Chybí tady radiátory, ty asi skončily někde ve šrotu.

Jdu dál okolo budovy. Dopravní kancelář hlásá cedule nad dveřmi. Ty jsou sice zamčené, ale jak se dívám, vevnitř stejně není co ukrást, protože místnost je prázdná, je v ní nepořádek.

„Chodí tady hlavně bezdomovci. A pak se tady občas někdo schová před deštěm. A to je všechno. Je to tam úplně vykradené, člověk aby měl strach tam chodit,“ říká mi starší pár u nedalekého domu, který tady vyrostl pro zaměstnance právě tohoto nádraží.

To tady vzniklo až v 50. letech minulého století. Tehdy se totiž stavělo letiště Mošnov a původní kolej ze Studénky do Veřovic se musela přesunout do nové polohy. Právě sem.

Téměř novou železniční trať na letiště Mošnov chce hejtmanství nechat přestavět

Elektrická jednotka míří na mošnovské letiště

Jen zhruba tři desítky pasažérů za den jezdí vlakem na letiště v Mošnově. Přesto teď kraj připravuje dokumenty k další investici do kolejí za stovky milionů korun. Důvodem je zájem logistické společnosti o provoz nákladních vlaků do průmyslové zóny u letiště. Nedávno modernizovaná trať na to nestačí.

Projíždějící motoráky už tady ale nezastavují, lidé totiž vystupují o půl kilometru dál na nové zastávce. Jaký je osud opuštěné budovy, jsem zjišťoval na Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), které nádraží patří.

„V současnosti probíhá projekční příprava odstranění této stavby, fyzická demolice se po realizaci nezbytných správních úkonů předpokládá v příštím roce, tedy v roce 2019,“ sděluje mluvčí železničářů Radka Pistoriusová.

Kolejiště nádraží ale bude pro vlaky fungovat dál. Železničáři ho totiž pomocí techniky řídí na dálku.

Spustit audio
autor: Michal Polášek

Související