Dvě vysoké
Bruntál se stává vysokoškolským městem. Od září tam budou studovat žáci hned dvou vysokých škol. Akademické vzdělávání v 18tisícovém městě je v našich poměrech záležitost mimořádná a pro autora poznámky i překvapivá.
Kdyby mi někdo před třemi roky řekl, že v Bruntálu bude vysoká škola, asi bych se pousmál a nebral informaci příliš vážně. Nebo s velkou rezervou. A ejhle - teď tam studují žáci Vysoké školy podnikání z Ostravy. Jde o distanční studium a žáků je sedmdesát pět.
Kdyby mi někdo před rokem řekl, že v Bruntálu bude další vysoká škola a k tomu s řádným denním studiem, asi bych si zaťukal na čelo a pomyslel si něco o tom, že je dotyčný ducha mdlého. V lepším případě, že je vášnivý čtenář Verneovek. Považte: Osmnáctitisícové město a dvě vysoké školy, to je přinejmenším hodně neobvyklé.
Ať už si člověk myslí, co chce, faktem je, že druhá vysoká škola v Bruntále bude. Konkrétně technologická fakulta zlínské Univerzity Tomáše Bati a její detašované pracoviště.
Když jsem o tom mluvil se starostou Bruntálu Stanislavem Navrátilem, vysvětlil mi, jak se takový záměr, který se naprosto vymyká běžné praxi, realizuje. Chce to vědět, že na Bruntálsku je nejméně vysokoškoláků z celého kraje. Chce to mít podniky, které technology a chemiky potřebují. A konečně to chce záměr hlava nehlava prosazovat a přesvědčovat pesimisty kolem sebe.
Akademický rok chce technologická fakulta zahájit v Bruntálu v září tohoto roku. Šibeniční termín - jinak řečeno.
Přestože vím, že v Bruntálu i ve Zlíně musejí dotáhnout spoustu administrativně-technických podmínek - například koleje, laboratoře, sídlo školy, nábor studentů a další a další, nad stanoveným termínem zahájení školního roku už hlavou nekroutím a na čelo si neťukám. Naopak, držím palce!
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.