Kraj chce oživit cestovní ruch. Turisté budou mít v září a říjnu atraktivity zdarma

19. květen 2020

Zpřístupnit bezplatně turistům nejzajímavější místa v regionu v rámci speciálního programu. I to by mohl být jeden z kroků, jak v Moravskoslezském kraji po protikoronavirových opatřeních oživit cestovní ruch. Hejtmanství to teď zvažuje a my jsme o tom mluvili s náměstkem hejtmana Janem Krkoškou (ANO).

Jak důležité je dostat do kraje turisty v co největší míře?

V rámci cestovního ruchu byla zakázána činnost všem subjektům a ztráty jsou obrovské – víc než 1,2 miliardy korun a pro krajský rozpočet to představuje 60 milionů. Takže podpora cestovního ruchu je zásadní.

Projekt je teprve na začátku, ale jak by to v praxi mohlo fungovat? Vstupné by provozovatelům hradil kraj?

Čtěte také

Všechno závisí na speciální marketingové kampani, kterou kraj bude spouštět. Kampaň #MameSvetovyKraj bude návštěvníky lákat, aby u nás trávili více času. Máme tady celou řadu světových atraktivit. Kampaň poběží na sociálních sítích, doufám, že se do ní zapojí co nejvíce lidí, a že se k nám i díky ní vypraví více turistů.

Naším cílem bude prodloužit turistickou sezónu zejména na září a říjen. Takže jsme se rozhodli, že bychom mohli do vybraných atraktivit dát vstupné zdarma. Tyto atraktivity už jsou vytipované.

Kolik památek nebo, jak se říká, turistických atraktivit chcete zapojit? 

Budou to zejména krajské, národní, městské, ale i soukromé atraktivity. A bude jich víc jak šedesát.

Máte nějaký odhad, jak nákladné to pro kraj bude?

Bude to v desítkách milionů korun. Nechtěl bych teď polemizovat nad přesným číslem, ale určitě to bude víc jak 50 milionů korun.

autoři: Silvie Mikulcová , tif
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.