Mezi Opavou a Krnovem zřejmě zanikne jeden z historických železničních pokladů

03171259.jpeg

Vlakovou dopravu v Moravskoslezském kraji čekají letos velké změny. V plánu je rekonstrukce několika důležitých úseků, a cestující proto čekají dlouhé měsíce nepříjemných výluk a zpoždění.

Modernizaci pocítí také milovníci železniční historie, protože například v Holasovicích u Opavy zřejmě definitivně zmizí dodnes funkční systém ručně ovládaných závor. Takových míst už v republice mnoho není.

„Je tu fajn, je to takové klidné domácké prostředí,“ říká paní Lada Nezvalová, která zvedá v Holasovicích závory a patří k navždy mizející železniční profesi - hláskařům.

„Není to o tom, že by nás třeba nechtěli umístit, ale už nám není pořádně ani co nabídnout. No, bojím se. Mám rodinu a chci nosit domů výplatu,“ dodává.

Modernizace vysloužilé trati má i oběti, posteskl si už dříve Jiří Šotola ze Správy železniční dopravní cesty. „Ta modernizace by se vlastně měla týkat všech obsazených stanovišť – takže nádraží Opava-západ, hláska zastávka Holasovice, nádraží Skrochovice,“ vyjmenoval.

Až se to stane a na jaře začne velká výluka na trati mezi Opavou a Krnovem, jednoduché to nebude úplně pro všechny.

„Spousta cestujících bude převáděna na autobusovou dopravu. Budou zpoždění různých vlaků, budou zpoždění autobusů. A pochopitelně počítáme s tím, že návazně tam může dojít k opravám některých dalších komunikací,“ dodává náměstek hejtmana Daniel Havlík (ČSSD).

Čtěte také

Dalším kritickým místem bude úsek mezi Českým Těšínem a Dětmarovicemi anebo Frýdlantem nad Ostravicí a Valašským Meziříčím.

Kvůli obavám ze zmatků dokonce nikdo v tuto chvíli nedokáže potvrdit, že bude dost volných autobusů pro náhradní přepravu. Konec staré hlásky a vrzajících závor v Holasovích tak zřejmě zanikne v úplně jiných starostech.