Modré schránky

1. srpen 2005
, Ranní poznámka

Na několika místech v hlavní budově Nemocnice Třinec se objevily předměty, které na první pohled do zdravotnického zařízení nepatří. Jde o takzvané modré schránky. Jsou určeny pro vzkazy, náměty a připomínky od pacientů a návštěvníků nemocnice.

0:00
/
0:00

Něco podobného ve zdravotnických zařízeních Moravskoslezského kraje neuvidíte. Pravda, na připomínky pacientů jsou připraveni i v jiných nemocnicích. Například v ostravské fakultní nemocnici mají ombudsmana. Havířovská nemocnice zase zavedla speciální e-mailovou adresu. Ale modré schránky? To tu ještě nebylo. V třinecké nemocnici jich mají šest. Na všech patrech hlavní budovy. Tvarem připomínají běžnou poštovní schránku, jenomže zatímco ze schránky poštovní, jak víme, putují dopisy a psaníčka do celého světa, vzkazy a dopisy ze schránek modrých skončí na stole náměstka pro ošetřovatelskou péči. Pacienti i návštěvníci třinecké nemocnice do schránek mohou na papíru vhazovat své připomínky, upozornění, náměty, stížnosti či pochvaly. Ne každému vyhovuje přímý kontakt s personálem a ne každému člověku při hospitalizaci dojde ten pravý nápad. Když si své myšlenky utřídí, může je sepsat. Modrá schránka bude připravena. Nemocnice chce i touto formou zlepšit komunikaci mezi zdravotnickým personálem a lidmi, o které se stará. Zažitá praxe na odděleních může často přerůst v provozní slepotu a kdo jiný by na ni měl upozornit než člověk zvenčí. Modré schránky tak mohou řadu věcí ve zdravotnickém zařízení zlepšit. A mohou být také signálem, že se nemocnice nechce dívat na pacienty jenom jako na objekt svého léčebného zájmu, ale především jako na klienty.

autor: Ivan Sekanina
Spustit audio