Na jednokolejce stále chybí spolehlivé zabezpečení

13. prosinec 2008
Zprávy , Zprávy

Dopravní podnik Ostrava letos nestihne zabezpečit jednokolejnou tramvajovou trať směrem na Vřesinu. Jde o linku číslo pět, na které se v dubnu srazily dvě soupravy. Nehoda si tehdy vyžádala tři mrtvé a desítky zraněných. Přitom vedení podniku původně slibovalo vybudovat do konce roku spolehlivé a moderní hlídací zařízení.

Tento příslib skutečně zazněl, ale poté se objevily komplikace. Se stavbou totiž musí souhlasit majitelé 522 pozemků podél trati. "Ten termín by se změnil na sedm týdnů po vystavení stavebního povolení nejpozději do 30. června. Předpokládám, že by to mělo proběhnout hladce, nicméně stačí jeden případ, který to může oddálit," potvrzuje Radoslav Hanzelka z Dopravního podniku Ostrava.

Dopravní podnik pro jistotu počítá s tím, že někteří majitelé budou chtít části pozemků rovnou prodat. A zároveň doufá, že se v každém případě se všemi nějak domluví.

Jak bude nové zabezpečení vlastně fungovat? "To zařízení spočítá, kolik souprav do trati vjelo a kolik jich vyjelo. Na základě toho umožní jízdu následné soupravy a protisměrné soupravy. Pokud dojde k porušení ze strany řidiče tramvaje, že nebude respektovat návěst stůj, dojde k odpojení trakčního napájení a vozidlo se zastaví," prozradil Petr Lapáček, zástupce firmy, která zakázku na 12,5 milionu korun získala.

Teď tady panuje stále provizorní režim, kdy se řidiči domlouvají telefonicky s dispečerem, zda je jednokolejka opravdu volná. A pro úplnost - ještě zbývá odškodnit asi 20 zraněných cestujících nebo příbuzných obětí po dubnovém neštěstí. Dopravní podnik už takto vyplatil řádově miliony korun.

autor: mrk
Spustit audio