Na trati mezi Ostravou a Opavou po dvou letech zase jezdí vlaky
Cestující na velmi vytížené železniční trase mezi Ostravou a Opavou dnes zažili to, na co čekali téměř dva roky. Kvůli elektrifikaci celého úseku skončila série výluk a vlaky už jezdí přímo bez náhradní autobusové přepravy. Velká zpoždění a improvizace byly zejména pro ty, kteří jezdí vlakem do práce, hodně nepříjemné.
Z náhradního autobusu na vlak, přes staveniště v Opavě, prachem nebo blátem a zase naopak. To všechno s takovým zpožděním, že jste na 28 kilometrů mezi Ostravou a Opavou potřebovali hodinu.
Trpělivost sice často přetekla, ale prostě jsme to vydrželi, usmívá se dnes Jiří Valeček, vrchní přednosta stanice Opava-východ. I pro něj to byla válka s komplikacemi. Například v tom, že náhradní autobusy sice jezdily, ale v jízdní řád platil v původní podobě. Dva roky proto měly vlaky během špičky velká anebo ještě větší zpoždění. Kolikrát se stalo, že lidem ujely přípoje v Ostravě. "Vždycky z toho byly stížnosti," posteskl si Valeček.
Soupravy ze 60. let nahradí 10. prosince nové elektrické vlaky. Jeden z nich se bude jmenovat Opava. Někteří nevěří ve velkou změnu k lepšímu, jiní si libují, že končí martýrium.
Opavský přednosta byl dokonce první vlak krátce po půlnoci přivítat osobně. Jak nám řekl, je to možná událost malá, ale zasloužená. Hlavní je podle něj to, že vlaky budou postupně zrychlovat. "Až tam bude plná rychlost, která je tady stanovena na sto kilometrů v hodině, jízdní doba vlaku by měla být asi 34 minut. Cestování rychlíkem by mělo trvat kolem 23 minut," upřesnil přednosta.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dvořák: Nemyslím, že by měl být Ševčík ve vedení. Jeho přítomnost znemožňuje stabilizovat situaci
-
‚Volby hodlám vyhrát, prezidentskou funkci zvládnu‘. Biden se snaží přesvědčit veřejnost o své způsobilosti
-
Nedostatek cenově dostupného bydlení: musí se stavět více, výstavba samotná však problém nevyřeší
-
V Karlových Varech začal filmový festival. Křišťálový glóbus převzal americký herec a režisér Mortensen