Ostrava chce zlepšit své cyklostezky
Kvalita cyklostezek v Ostravě se zlepší. Slibuje to radnice. Město teď čeká na generel cyklistických tras. Je to dokument, který určí, jak má síť značených stezek vypadat. Zároveň si teď město najalo firmu, která má pomoci s přípravou koridoru Odra-Morava-Dunaj.
Město ročně do cyklostezek investuje zhruba 10 milionů korun. Jenže mnohdy na sebe trasy ideálně nenavazují. Primátor Petr Kajnar potvrdil, že město teď čeká na takzvaný generel cyklistické dopravy. Ten má stávající trasy zmapovat a navrhnout, jak dál postupovat.
"Když vidím, že se chodníky natřou na červeno a za dva roky to déšť smyje, tak to asi nejsou dobře investované peníze," říká primátor.
Ostravská radnice teď také najala firmu, která má pomoci s budováním místního úseku nadnárodní cyklotrasy Odra-Morava-Dunaj. Pokud vše dobře půjde, ostravská část koridoru může být podle primátora hotová už za dva za tři roky. Záležet bude hlavně na tom, jak rychle se podaří připravit smlouvy.
"Ten smluvní vztah k tomu pozemku, na kterých chcete postavit stavbu, může být několikerého druhu. Nejjednodušší je vlastnictví, ale může se také jednat o dlouhodobý pronájem, o výpůjčku nebo o věcné břemeno. Toto musí sjednat a předložit městu třeba ve formě smluv o smlouvách budoucích, abychom věděli, že už je to garantováno, že to tam můžeme postavit," vysvětlil primátor.
Koridor Odra-Morava-Dunaj má v budoucnu zcela propojit Balt s již existujícími evropskými cyklotrasami okolo Dunaje. Moravskoslezský úsek takzvané Greenway má mít podle dřívějších odhadů 80 kilometrů a stát zhruba 100 milionů korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dekády snah o reformu důchodů. Vlády a opozice se v Česku nikdy na ničem podstatném nedohodly
-
‚Green Deal se dotkne každého.‘ Analytik vysvětluje, o čem je stěžejní dohoda téhle generace
-
Náborový příspěvek loni dostalo téměř 40 procent vojáků. 4. brigáda ho dá brzy každému nováčkovi
-
Bidenova vláda je jako gestapo, prohlásil Trump na setkání se sponzory. Bílý dům výroky odsoudil