Ostravský magistrát sníží počet svých zaměstnanců

10. únor 2006
Zprávy , Zprávy

Čtyřiadvacet zaměstnanců propustí do konce června ostravský magistrát. Rozhodli tak radní na základě zprávy nezávislé auditorské firmy. Zatímco si úřad slibuje, že ušetří a bude efektivnější, někteří členové opozice říkají, že za expertízu zbytečně vyhodil peníze. A zaměstnanecké odbory na magistrátu mlčí.

Časté stížnosti lidí na byrokracii - nejen kvůli tomu se před několika měsíci ostravská radnice rozhodla, že si najme auditorskou firmu, aby zkontrolovala, jestli úředníci pracují, jak mají, zda jich je hodně či málo a také prověřila, zdali má úřad s 800 pracovníky dobře zpracovanou organizační strukturu. Původní návrh auditorů dokonce připouštěl, že by měl mít magistrát o zhruba stovku míst méně.

Úřednice (ilustr. foto)

Konečný verdikt radních je mírnější. Odejde 24 lidí a vrátní se stali součástí městské policie. Právě to rozpoutalo největší polemiku. "Budou vykonávat vlastně to, co dosud vykonávali, pouze v trochu jiném režimu. Ani jeden z těchto devětadvaceti vrátných nedostal lékařský posudek, že by nebyl schopen tuto činnost vykonávat," vysvětluje tajemnice Alena Kartousková. Přesto někteří vrátní změnu odmítli a odejdou.

Část opozice říká, že vedení radnice zbytečně utratilo několik milionů korun. "Vedení města má znát své podřízené, má znát náplň jejich práce a jejich vytíženost. Celý audit stál 4,6 milionů korun," upřesňuje zastupitel Miroslav Svozil (ODS).

Radnice plánuje, že na platech 24 propuštěných lidí ročně ušetří více než 6 milionů korun. Nevylučuje ale, že stejně bude muset kvůli změnám zákonů přijmout nové zaměstnance. Obce například budou řešit dopravní přestupky a nebo vydávat pasy s biometrickými znaky.

autor: mik
Spustit audio