OZO Ostrava spouští novou kampaň na třídění odpadu
Ostravské domácnosti dostanou speciální tašky na odpad. Město chce, aby více třídili. Distribuce speciálních sad startuje právě dnes a přímo do svých bytů i domů je zhruba do tří týdnů dostane na 130.000 domácností.
Městská firma OZO za kampaň zaplatí zhruba 8 milionů korun. Jak říká její ředitel Karel Belda, Ostravané teď komunální odpad třídí z 15 procent. Kampaň má přispět k tomu, že podíl vzroste.
„Tašky znamenají další kvalitativní posun v třídění odpadu, protože vstupujeme do domácností občanů. Nejsou to kontejnery před domem, ale jsou to tašky v jejich domácnostech. Pevně věřím, že přispějí k tomu, že více odpadů skončí v tříděném odpadu, který je současně surovina a materiál,“ dodává Belda.
Tašky na plasty, sklo, papír a také instruktážní brožurky mají lidi motivovat, aby více přemýšleli nad tím, kam putuje jejich odpad. Náklady by se městské firmě měly vrátit do čtyř let. Tím, že se separovaný odpad dá využít, je jeho likvidace levnější.
Tašky jsou praktické a měly by vydržet několik let. „Taška je omyvatelná, takže může plnit roli jako jakýkoliv jiný odpadkový koš. Z druhé strany té tašky jsou pak praktické údaje – co se do ní může vyhazovat, vyjmenované typické příklady jednotlivých odpadů a jsou tam i značky, které člověk najde na obalech zboží. To mu pomůže identifikovat materiály,“ doplňuje mluvčí OZO Vladimíra Karasová.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚18 měsíců nebo déle.‘ Vláda schválila návrh na evidenci ubytovaných, ochránce soukromí oslyšela
-
Válečná reportérka: Znásilnění je efektivní a ‚levnou' zbraní. I proto je tak těžké proti němu bojovat
-
‚Skloubit bádání a mateřství je výzva.‘ Vědkyním má pomoc nový zákon, podle socioložky ale nic neřeší
-
OBRAZEM: Zahájení olympiády v Paříži doprovázela světelná show, na závěr zazpívala Céline Dion