Pět miliard na dopravní stavby. Kraj opraví mosty v Ostravě, železničáři obnoví koridor

29. prosinec 2018 14:20

Více peněz na dopravní stavby slibuje na příští rok Moravskoslezskému kraji stát. Z pěti miliard korun půjde největší balík na obchvaty a dostavbu dálnice D48. Na železnici se začnou opravovat první úseky koridoru postavené na počátku století.

Sedm rozestavěných úseků státních silnic řadí sever Moravy a Slezska na čelo krajského pelotonu. Pracuje se na Novojičínsku, u Frýdku-Místku nebo třeba u Opavy.

V příštím roce přibudou další nové stavby. „I/68 Třanovice - Nebory, dále je to pokračování obchvatu Frýdku-Místku II. etapa a dále je to na dálnici D48 Bělotín Rybí,“ říká ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica.

A pracovat se bude znovu taky v Ostravě. Jen co skončila částečná uzavírka mostu nad Ostravicí na páteřní ulici Rudná, už kraj plánuje opravit most na druhé klíčové spojnici centra s Porubou – na ulici Opavské. Sděluje to náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS).

„Jedna část toho mostu bude muset být shozena, takže tam se bude jezdit po jedné straně vždycky. Tam určitě budou komplikace. My jsme dlouho zvažovali, jestli pustit nebo ne, ale ty události v Janově a v Praze říkají ‚nečekejme‘,“ dodává Unucka.

Vysokorychlostní trať z Ostravy do Přerova by mohla být hotová už za 12 let

02289171.jpeg

Moravskoslezský a Olomoucký kraj by mohly být jedny z prvních regionů, ve kterých by se cestující mohli svézt vysokorychlostními vlaky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž zařadila u projektu nové trati Přerov - Ostrava vyšší rychlost. Naopak ve směru z Přerova do Brna počítají železničáři s pomalejší variantou trati.

Oprava špatného stavu dalšího silničního mostu v Šenově u Ostravy zase omezí provoz vlaků, které pod ním jezdí na důležité trati do Havířova. Železniční spoje se ale budou opožďovat i na hlavním koridoru z Ostravy do Přerova. Některé úseky už po téměř 20 letech začínají dosluhovat a musí se obnovit.

„Je to v úseku Polom - Suchdol nebo v úseku Petrovice - Dětmarovice. Takže se to prolíná, ten druhý koridor, který byl jako první udělaný, tak jde postupně do oprav, ale je to z toho důvodů, že tam je těžší vozba, nákladní vlaky a tak dále,“ říká Miroslav Klich z ostravského obchodního centra Českých drah.

Naopak zbrusu nový koridor dokončí v příštím roce stavbaři na Karvinsku.

autor: Michal Polášek
Spustit audio

Související