Regionu hrozí do dvou let dopravní kolaps
Modernizace silniční spojky mezi východem a západem kraje se odkládá na neurčito. Rozhodlo o tom Ministerstvo dopravy. Zvláště silnice I/11 přitom patří k nezatíženějším. Plný provoz automobilky Hyundai v Nošovicích a závodu Kia v Žilině přitom situaci podle odborníků ještě zhorší.
Přestože ministr Aleš Řebíček minulý měsíc přislíbil okamžitá jednání o dostupnosti regionu, jeho mluvčí potvrzuje, že teď změnil názor. "K výstavbě nové čtyřpruhové silnice I/68 mezi Třanovicemi a Hrádkem a k rozšíření silnice I/11 z Hrádku k hraničnímu přechodu Mosty u Jablunkova dojde, pokud intenzita dopravy na konci roku 2008 překročí patnáct tisíc vozidel za čtyřiadvacet hodin," říká mluvčí rezortu Marcela Žižková.
Zejména komunikace I/11 z Českotěšínska na Krnovsko patří mezi nejzatíženější. Některými úseky už dnes projede až 30 tisíc aut denně. Na plynulosti provozu je přitom závislá řada podniků.
"Podnikatelé nepřipravenost těchto komunikací kritizují. Zátěž přitom začne narůstat nikoli až rozjezdem automobilky Hyundai, ale už teď. Tím, že se v slovenské Žilině zprovozňuje automobilka KIA, bude z Ostravy vyjíždět sedm osm kamionů do hodiny. A to dopravní spojení je dnes více než komplikované," upozorňuje Pavel Bartoš z Krajské hospodářské komory.
Podnikatelé na Ostravsku a Opavsku jsou na nohou. Pokud se vláda nezačne zabývat dopravní dostupností regionu dříve než v roce 2008, hrozí protestními akcemi.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Česko se může pyšnit nejlepším dirigentem roku. Je jím Jakub Hrůša, který vede operu v Londýně
-
Do láhve dostal Beatles i rypadlo. S modelařením strakonický rodák začal kvůli hospodské sázce
-
Více než 600 vánočních svící vyrobili na Šumpersku. Odebírá je i bouzovský farář, má speciální přání
-
Moskva do Evropy dováží ryby za stovky milionů eur ročně, zejména tresky. Část států chce dovoz omezit