Rok po srážce pendolina s kamionem ve Studénce řidiči na přejezdu stále riskují

22. červenec 2016

Studénka na Novojičínsku si připomíná rok od těžké nehody pendolina a kamionu na přejezdu u nádraží. Tři lidé tehdy zemřeli a dalších téměř dvacet se zranilo. Nehodu zavinil řidič kamionu, který jel na červenou. Soud ho potrestal 8,5 lety vězení. Úřady stále hledají řešení, jak místo zabezpečit. Někteří řidiči přitom na přejezdu dál riskují.

Přes přejezd ve Studénce jezdí nejrychlejší vlaky 160kilometrovou rychlosti. Na jeho zabezpečení se od loňské nehody nic zásadního nezměnilo. Přibyly pouze bílé výstražné pruhy na vozovce.

Ani tragická nehoda mnohé řidiče či chodce od porušování předpisů neodrazuje. „Na železničním přejezdu ve Studénce bylo od 22. 7. 2015 do dnešního dne šetřeno Policií ČR více než 100 přestupků. Nejčastějším přestupkem byla jízda na červenou,“ říká policejní mluvčí Petr Směták.

Drážní inspekce ve zprávě o nehodě doporučila upravit závory tak, aby se pravá břevna spouštěla jako první a dříve než teď bránila vjezdu na přejezd. Správci kolejí to ale zatím nestihli.

„Sekvenční sklápění závor testujeme v Pardubicích a případnou instalaci na přejezdu ve Studénce teprve zvažujeme,“ potvrzuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Čtěte také

Škody po loňské nehodě jsou už opravené. Přesto jsou na nástupišti stále ještě vidět škrábance a šmouhy a některé betonové díly jsou vyměněné.

Problémy s přejezdem má vyřešit silnice, která povede areálem bývalé Vagonky. Ta by měla z přejezdu odvést nákladní dopravu. Připravuje ji místní radnice.

„Nyní se provádí geodetické zaměření trasy a nastoupí jednání o výkupech pozemků a náhradách. Jsou tam nějaké haly, sklady, které stojí v trase,“ uvádí starosta Lubomír Šobich (nezávislý).

Laserové čidlo, které monitoruje auta na přejezdu po uzavření závor

Zahájení stavby odhaduje nejdříve za dva roky. Až teprve po dokončení silnice bude možné začít kopat podjezd pro osobní auta, cyklisty a chodce.

Zřejmě ještě letos ale u přejezdu nové zabezpečení přece jenom přibude. Specializovaná firma chce do dvou týdnů podruhé otestovat dodatečné semafory pro řidiče a pak je namontovat.

autor: Michal Polášek
Spustit audio