Skončí dálnice D47 v poli na polské hranici?
Dálnice D47 možná skončí v poli na hranici s Polskem. Přestože se na českém území víceméně dodržují všechny dohodnuté termíny, Polsko je pro nás velkou neznámou, shodují se jak zástupci Ředitelství silnic a dálnic, tak i ministerstva dopravy. Velké znepokojení přiznává i Moravskoslezský kraj, pro který je severní průtah na Polsko velmi důležitý. Už příští týden se kvůli tomu sejdou zástupci obou ministerstev dopravy.
Dálnice D47 za 57 miliard korun bude částečně hotová dokonce v předstihu. Přes Ostravu na Bohumín po ní projede první auto už za dva roky. Potíže jsou naopak na sedmikilometrovém úseku za Bohumínem. Legislativní otazníky nechtěně způsobili dva malí chránění tvorové - kuňka a bahník. Ale také obyčejná lidská nedbalost. Kdosi využil špatného termínu vyvěšení na úřední desce a začal kolotoč odvolání a protahování územního řízení. Pozornost ale směřuje do Polska, kde by se měla D47 spojit s dálnicí A1. Náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek krčí rameny. "Problém polské strany je ten, že každý rok jezdí na jednání někdo jiný, protože se mění vlády, mění se ministři i náměstci, a já mám pocit, že tak, jak se mění účastníci delegací, mění se i názory delegací. Pro nás to samozřejmě znamená měnit rozhodnutí, jakým způsobem budeme pokračovat v rychlosti výstavby toho hraničního úseku, protože není nic horšího, než postavit silnici, která nevede nikam."
Poměrně ostrá slova použil také hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský. Spoléhá na to, že se v úterý v Ostravě najde nějaký jasný cíl. Konference TRANSPORT věnovaná dopravě je podle něj ideálním místem pro vyřešení nejasností. "Vůbec mě netěší, že Poláci tak, jak nás informovali o tom, že bude dokončena do roku 2007 (jak jsem slyšel z úst premiérů), tak myslím si, že to je skutečně na velmi vážné jednání ministrů dopravy. Myslím, že spojení s Polskem je nesmírně důležité a má své velmi vážné ekonomické zdůvodnění, proč velmi rychle mít dálniční napojení."
Na české straně stále platí termín dokončení dálnice D47 v roce 2008 - s oficiálně přiznanou výjimkou pohraničního úseku. Poté označení D47 zanikne a nová stavba splyne s dálnicí D1, která se tak prodlouží na 377 kilometrů. Všichni oslovení doufají, že představa dálnice končící závorou u hranice, bude nakonec zbytečná.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Většině Čechů sněmovní obstrukce vadí. Nejvíce voličům Pirátů a vládních stran, ale i SPD
-
Nemá trestat politické odpůrce, ale lidi s úmyslem poškodit Česko, říká šéfžalobce Stříž k lex Krtek
-
Dohoda s Izraelem? Taktické vítězství Hamásu, Gaza bude jeho základnou i nadále, tvrdí komentátor
-
Téměř polovina Američanů podporuje Trumpovy kroky. Milosti pro útočníky na Kongres se jim nelíbí