Stávka strojvůdců zkomplikovala život stovkám lidí v kraji

16. březen 2006

Boj mezi železničními odbory a snaha změnit zákoník práce dnes v poledne pocítila spousta lidí. Federace strojvůdců vyhlásila půlhodinovou stávku kvůli tomu, že nová podoba zákoníku umožňuje v rámci kolektivního vyjednávání se zaměstnavatelem obejít menší odborové organizace. Stávka měla na různých místech různý průběh.

Cestující z Opavy do Ostravy dnes měli hned dvojí smůlu. Zhruba polovinu trati museli projet autobusem kvůli dlouhodobé výluce. V Háji ve Slezsku přestupují na vlak, který má ale pravidelný odjezd pět minut před dvanáctou. Vyjede nebo nevyjede a co vlastně bude? Ptali jsme se už během dopoledne na informacích.

Vlaky (ilustr. foto)

"Pojede, ale bude půl hodiny stávkovat. Buď bude u nás nebo v Děhylově," řekla nám do telefonu pracovnice Českých drah z Háje ve Slezsku. Na jiné stanici si ale tak jistí nebyli. "Já vám to neřeknu, protože nevím, jestli zrovna ten strojvedoucí bude stávkovat. Navíc, pokud chce stávkovat, tak musí tam, kde je výpravčí a ten je vlastně až ve Svinově.

Tento muž má úplně stejnou zkušenost. Stál na nádraží a nechápal, proč spolu nekomunikují strojvedoucí s ostatním personálem stanice. "Ptal jsem se ráno ve vlaku, průvodčí nic nevěděl. Ptal jsem se i ve stanici. Taky nic."

Ani strojvedoucí nám nic neprozradil a do mikrofonu hovořit nechtěl. Pět minut před polednem mu zazvonil telefon a nádražní rozhlas oznámil, že vlak bude mít zpoždění.

Ne všichni ve stojícímvlaku byli na stávku připraveni. Také jsme jen těžko hledali cestujícího, který by tuto akci podpořil. Poslední kapkou bylo pro mnohé oznámení z reproduktoru, že ve stanici je zakázáno kouřit.

0:00
/
0:00

V Háji ve Slezsku nastala ještě jedna zvláštní situace. Ti, kteří vystoupili z náhradního autobusu do vlaku, zůstali stát. Ti, kteří cestovali opačně, normálně autobusem odjeli, protože tam už vliv strojvedoucích nesahá. Půlhodina ale, podle většiny obětí stávky, utekla velmi rychle.

autor: mrk
Spustit audio

Více z pořadu