V Třinci mají novou cyklostezku. Zaměstnance bezpečně dovede do průmyslové zóny

24. červen 2020 15:55

Do práce na kole se teď lidé v Třinci dostanou bezpečněji. Ti, kteří míří do jedné z bran Třineckých železáren či do průmyslové zóny v Balinách, totiž mohou jet po nové cyklostezce. Je skoro čtyři kilometry dlouhá a vede kolem rušné výpadovky na Český Těšín. V minulosti ji museli cyklisté sdílet s auty, která místy jezdila i devadesátkou.

„Mám v paměti, kdy tady jezdily kamiony a byla tady spousta kolon a průjezd tou cestou na kole nebyl snadný,“ vzpomíná Tomáše Štefek z Třineckých železáren na jízdu po krajnici tady ještě v minulosti.

A tohle už hodnocení dnešní jízdy: „Jelo se perfektně, je to pohodová jízda, žádné kopečky,“ říká Roman Lazar, který zastavil těsně před branou do závodu.

Denně v sezoně vyrazí do železáren na kole i tisícovka zaměstnanců. Část teď bude jezdit po právě dokončené stezce. „Cyklostezku vítáme, přispěje k bezpečnosti. Pochopitelně není snadné do průmyslového areálu se dostat na kole, na to ten areál prostě nebyl nikdy připravený,“ podotkl personální ředitel Třineckých železáren Ivo Žižka.

Střídání povrchů, cyklista se nenudí

Právě železárny z podstatné části cyklostezku lemují. A také nádraží a koleje. I proto byla stavba technicky hodně náročná. „Je tam několik kabelů, které jsou pro České dráhy stěžejní. Jsou to zabezpečovací kabely, je tam plno dalších sítí, kanalizace... A všechno dohromady vytvořilo tolik problémů, se kterými se projektant musel vypořádat, že ve finále je tam rozebíratelná dlažba,“ říká cyklokoordinátor Třince Leszek Gryga.

Čtěte také

Dodává, že na trase se ale střídá i asfaltový či betonový povrch, to zase aby stezku hned nenarušily kořeny stromů. „Takže je to hodně pestré a cyklista se na tom nenudí,“ říká Gryga.

Vybudování stezky stálo podle primátorky Třince Věry Palkovské (SNK) 33 milionů korun, město na stavbu získalo 18milionovou evropskou dotaci. „Trvalo to zhruba rok, protože zima nám přerušila stavbu. A také nám stavbu částečně přerušil i koronavirus,“ říká Palkovská.

Bezpečnost cyklistů tu zvyšuje nejen to, že mají vlastní trasu či pruh, od rušné cesty je odděluje na velké části i zábradlí či plastové sloupky.

Spustit audio

Související