Ztěžklé ulehčení

14. prosinec 2007
Ranní poznámka , Ranní poznámka

Zbývá už jen pouhých deset dní, a máme tady Štědrý den. Čím blíže je vánoční nadílka, tím více u většiny z nás roste stress z toho, že nestihneme vše, co jsme si naplánovali. Ať už se to týká shánění dárků nebo úklidových prací. A tak mnozí hledají cesty, jak si náročné předsváteční zatížení alespoň trochu odlehčit. O drobné zjednodušení se pokusil i autor této poznámky. Jak už to tak ale bývá, nakonec se z toho vyklubala pořádná komplikace.

0:00
/
0:00

Nakupování vánočních dárků je pro mě hotové utrpení. Dárky sice dávám rád, ale proces jejich vymýšlení a hlavně shánění mi opravdu odebírá hodně energie. Nejdříve pracně vymyslet co koupit a pak dotyčné nákupy realizovat. Pro někoho jednoduché, pro mě velký problém. Zvláště v situaci, kdy se ve všech obchodech prodírám davy stejně postižených jedinců. A tak jsem si řekl, že se přecpaným obchodům alespoň částečně vyhnu. A hned dva větší dárky jsem se rozhodl nakoupit přes internet. Byl jsem si vědom, že taková forma nákupu má i svá rizika. Ale dospěl jsem k jednoznačnému názoru, že výhody jasně převažují. Praxe mě vyvedla z omylu.

Při nákupu MP3-přehrávače nastal zádrhel s platbou. Nejdříve jsem chtěl použít platební internetovou bránu prodávající firmy. Ta ale rozhodně nefungovala tak jak měla. Zkoušel jsem to jeden den, druhý i třetí. Pak mě to přestalo bavit. Tak jsem zvolil další z nabízených možností, a tou byl internetbanking mé domovské banky. Stačilo znát číslo bankovního účtu prodejce a variabilní symbol platby. Prodejce mi číslo svého účtu sdělil obratem. Zapomněl ale upozornit na důležitou věc - a sice, že variabilním symbolem není číslo objednávky, jak by se dalo úspěšně předpokládat, ale speciálně přidělené číslo platby. To se od prvního uvedeného liší jen nepatrně, ale přece jen liší. Takže jsem poslal peníze na správný účet, ale pod nesprávným číslem. Následovalo dalších asi deset telefonátů s internetovým prodejcem než se vše podařilo vyřešit. Dnes už mám MP3-přehrávač doma, ale od zadání požadavku po doručení to trvalo 12 dnů naplněných spoustou mailové i telefonické komunikace.

Další svízel jsem zažil při internetovém nákupu mobilního telefonu. Tady byla platba v pořádku, problém ale pro změnu nastal v doručení. Na den, kdy mi byla zásilka zboží ke mně domů prodejcem ohlášena, jsem si vzal dovolenou. Jistě, dovolená kvůli osobnímu převzetí dárku byla trochu luxus, ale já si naplánoval spoustu jiných domácích prací. A stihl jsme toho opravdu hodně. Ohlášené zásilky jsem se ale bohužel nedočkal. Do systému se asi vloudila chybička, takže doručovací společnost se dostavila až o den později. To mě ale doma samozřejmě nezastihla, protože jsem byl celý den v práci. Takže mi jen vhodila do schránky oznámenku o uložení zásilky na poště. A můžete hádat, kolik lidí je v těchto dnech na poště a jak dlouho vyzvednutí zásilky asi trvalo.

Možná to jen byla nešťastná souhra okolností, ale internetový nákup pro mě očekávaným ulehčením nebyl, spíše naopak. Ale snad budu mít za rok větší štěstí. Přece není možné abych do stejné řeky vstoupil dvakrát!

autor: Michal Svatoš
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.