Bezbariérový Krnov
V Krnově se systematicky připravují na postupnou likvidaci bariér ve městě. Nedávno dokončili etapu mapování bariér, teď by mělo následovat jejich odstraňování.
Na území města Krnova se stále vyskytují objekty, které nedisponují bezbariérovým přístupem. Občané s tělesným postižením tak mají ztížený přístup například do veřejných budov, restaurací nebo finančních institucí. Je ale celá řada staveb, kde bezbariérové vstupy jsou, jen o nich handicapovaní lidé nevědí.
Tak tohle zjištění vyplynulo ze zmapování bariér ve městě, o které se v průběhu roku postarali vozíčkáři, zrakově postižení, maminky s kočárky, ale i běžní obyvatelé nebo návštěvníci města. Mapování bariér dále ukázalo, že největší problémy tělesně postiženým způsobuje technický stav chodníků. Když se o problémech ví, dají se odstranit. A vypadá to, že to v Krnově půjde. Na chodnících zapracuje odbor správy majetku města a o bezbariérovosti objektů se pak lidé dozvědí z vhodně umístěné tabulky.
Krnov by se chtěl stát městem, které je možné projít a projet po bezbariérové trase. A jsou mi sympatické i další aktivity. Například, že se začínají stavět lavičkostezky. To jsou trasy s odpočinkovými místy. Mají usnadnit pohyb lidí, kteří kvůli svému věku nebo tělesnému postižení už daleko nedojdou. A tak bude ve městě rozmístěn dostatečný počet laviček, aby si mohli odpočinout, než se vydají dál. První lavičky budou sloužit ještě do konce prázdnin.
Jak to vypadá, v Krnově začínají naplňovat to, co slíbili před časem. Totiž, že budou pamatovat i na ty, kterým bariéry komplikují nebo ztrpčují život. Fandím tomu, aby tyto slibně zahájené aktivity skutečně dotáhli a aby se Krnov mohl chlubit tím, že je městem pro život všech. Městem bez bariér.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.