Cviky na bolest – hlava a krk

8. září 2013
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy migréna

Šťastný to člověk, který nikdy nezažil bolest hlavy nebo zad. Takového bychom ale asi hledali marně. V nové rubrice Seniorklubu „Cvičte s námi!“ se proto v průběhu září věnujeme rehabilitačnímu cvičení.

Rubriku odstartoval rozhovor s rehabilitačním lékařem MUDr. Kamilem Ramíkem na téma bolest a rehabilitační tělocvik. Druhý díl už přináší konkrétní cvičení - sérii tří cviků na uvolnění hlavy a krční páteře.

Rehabilitační lékař Kamil Ramík doporučuje cvičit všechny tři cviky za sebou nejlépe dvakrát denně. Cvičíme pouze do pocitu lehkého tahu, cvičení nesmí bolet.


CVIK č. 1

1/a Sedíme pohodlně a rovně, ramena uvolněná. Hlavu ukloníme opatrně na bok, ucho směřuje k rameni. Díváme se stále vpřed. Na opačné straně krku cítíme lehký tah. V této poloze začínáme cvičit
1/b Nadechneme se, držíme v nádechu 10 vteřin a s výdechem necháme hlavu ještě trochu více padat k rameni. Cítíme, jak 10 vteřin vědomě uvolňujeme krční svaly. Poté následuje opět pomalý nádech a pomalý výdech. To vše opakujeme 4x na jednu stranu a 4x na druhou stranu.

Cvik 1 (obrázky publikovány v knize MUDr. K. Ramíka - Cvičení na vaši bolest)


CVIK č. 2

2/a Sedíme pohodlně a rovně, ramena uvolněná. Hlavu ukloníme k rameni a nasměrujeme ji šikmo – pravé ucho k pravému rameni. Cítíme lehký tah krčních svalů směrem mezi lopatky. V této poloze začínáme cvičit
2/b Nadechneme se, držíme v nádechu 10 vteřin a s výdechem necháme hlavu ještě trochu více padat směrem za uchem dolů. Cítíme, jak 10 vteřin vědomě uvolňujeme krční svaly. Poté následuje opět pomalý nádech a pomalý výdech. To vše opakujeme 4x na jednu stranu a 4x na druhou stranu.

Cvik 2 (obrázky publikovány v knize MUDr. K. Ramíka - Cvičení na vaši bolest)


CVIK č.3

3/a Sedíme pohodlně a rovně, ramena uvolněná. Díváme se vpřed. V této poloze začínáme cvičit
3/b Ve střední poloze provedeme nádech a s výdechem hlavu otáčíme na stranu, jako bychom se chtěli podívat, co se děje nad ramenem. V této poloze se snažím vědomě uvolnit krční svaly. Poté hlavu vrátíme do střední polohy, nadechneme se a s výdechem provedeme cvik na opačnou stranu. Vše opakujeme 4x na každou stranu.

Cvik 3 (obrázky publikovány v knize MUDr. K. Ramíka - Cvičení na vaši bolest)
Příště nám v rubrice Cvičte s námi! doktor Kamil Ramík poradí, jaký pohyb je nejlepší na uvolnění bederní páteře. Text, fotografie i zvukovou přílohu najdete opět na tomto místě v neděli 15. září.
autor: čan
Spustit audio