Jóga – cvičení chodidel a prstů

27. říjen 2013

Pan Zdeněk Šebesta je duchovním učitelem a zakladatelem školy Karakal. Józe se věnuje už padesát let a provozuje ji s jediným cílem: s jediným cílem: seznámit širokou veřejnost s jógou, která je podle něj synonymem zdravého a šťastného života.

Jóga může být pro mnohé lidi i způsobem, jak zlepšit svou momentální fyzickou kondici. Vyžaduje ale trpělivost a čas. Ostatně, o tom jste se mohli přesvědčit i v předchozích třech dílech našeho cvičení s jógou.


Cvik:

Tentokrát vám pan Šebesta nabízí cvik, který napomůže ke zlepšení pohyblivosti vašich chodidel a prstů a také k jejich prokrvení.

Jednotlivé fáze cviku (jóga – cvičení chodidel a prstů)

„Základní pozicí je sed, ve kterém se zklidníme. Opíráme se dlaněmi rukou za tělem. S výdechem přitahujeme prsty nohou směrem k trupu a roztahujeme prsty jako by do vějíře. S nádechem pak klopíme prsty od těla a pevně je svíráme. Tyto cviky opakujeme a dbáme přitom na to, aby chodidla svírala s holeněmi pravý úhel,“ popisuje Zdeněk Šebesta.


Jednotlivé fáze cviku, popisky k fotkám
1. Základní pozice – vsedě, opíráme se dlaněmi za tělem
2. S výdechem přitahujeme prsty nohou směrem k trupu
3. Roztahujeme prsty jako by do vějíře
4. S nádechem klopíme prsty od těla
5. Prsty na nohou pevně je svíráme

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová