Kunínská nízkotučná záhada

11. květen 2004
Ranní poznámka , Ranní poznámka

Součástí práce novináře je pročítat se tiskovými zprávami. Většinou to bývá něco docela obyčejného a nezáživného. I když jako ve všem, existují i tady neotřelé výjimky. Co byste řekli spojení plnotučného mléka a světa erotiky?

Vzpomínáte? Začátkem letošního roku? Mlékárna Kunín staví barikády a vyhlašuje nesmiřitelnou bitvu neznámému internetovému vtipálkovi. Ten totiž způsobil, že se na poněkud choulostivějších fotografiích objevil kunínský mléčný produkt zařazený do erotického dovádění. Nezvyklý problém nadzvedl manažery ze židlí a začalo se hartusit. Mlékárna čelila desítkám telefonátům, bouřili se katoličtěji založení polští zákazníci. Postupně se ale aférka uklidňovala a zdálo se, že končí. Jenže opak je pravdou.

Z tiskové zprávy Mlékárny Kunín vyplývá, že jedním z jejích nových zákazníků je jistá firma, která má pod palcem podstatný podíl na domácím trhu s erotickým zbožím. Tato firma vsadila na pozitivní efekt negativní reklamy a kunínské mléko nabízí svým klientům jako originální dárek. Divíte se? Já už ne...

Mlékaři to všechno nepovažují za nevkusné, akorát je problém, jak bude ona firma mlékárny ve svých inzerátech označovat.

Mám z toho trochu rozpačité pocity, i když ctím reklamní taktiky a zásadu: Vytřískej co můžeš. Kunínští se stavěli do role poškozené seriózní značky, která má k erotickému využití tak daleko jako valcha ke štěpení uranu. Měsíc se sešel s měsícem a najednou je erotika vítána. Najednou šéfům nevadí, že se jejich plnotučný kapitál bude dávat v igelitkách spolu se stimulanty a pomůckami nejrůznějších kalibrů. Zajímavou náhodou se vedení mlékáren rozhodlo zastavit trestní stíhání toho, kdo umístil před časem firemní logo vedle obnažené kůže lepých děv.

Je to reklamní tah hodný zápisu do ekonomických učebnic? Anebo ostudná změna názoru, protože to zkrátka sype? Rozhodněte sami. Já si zatím přečtu článek o tom, jak kunínští extraligoví basketbalisté testují preparát pro lepší sexuální zdraví. Pravdou je, že tomu už moc nevěřím, protože na jednu malou obec je té erotiky nějak moc. Dám si sprchu, kávu a do ní - ...mléko?

autor: mrk
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.

Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu

Nebojte se klasiky!

Nebojte se klasiky!

Koupit

Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?