Pilates 4 – cvičení s Karlem Doležalem

24. listopad 2013

Poslední z listopadové série cvičení nabízí trojici cviků – křížem krážem, plavání a pilu. Všechny máte možnost si podrobně probrat s naším průvodcem Karlem Doležalem.

Podobně jako v předchozích dílech rubriky Seniorklubu Cvičte s námi! je cvičení v podstatě přístupné všem. V rámci možností je mohou cvičit i lidé starší nebo s pár kily navíc. Trojici nových cviků si popíšeme s autorkou pořadu a cvičitelem a učitelem pilates.

Cviky

1. Křížem krážem
Cvik na často velmi ochablé partie – vnější a vnitřní šikmé břišní svaly
- celou dobu dokonale pracuje jádro – dýcháme do hrudníku
- s výdechem na 2-3 doby přitahujeme rameno k protější kyčli
- s nádechem se vracíme do výchozí polohy trupu
- náročnost cviku se postupně mění změnou polohy resp. pohybu dolních končetin

Pilates: Křížem krážem


2. Plavání
Oponentní cvik k předchozímu posilování břicha
- celou dobu dokonale pracuje jádro – dýcháme do hrudníku
- při nádechu i při výdechu vždy provedeme dvojstřih pažemi i nohami
- při snazších variantách mohou pracovat jen paže nebo jen nohy
- POZOR na záklon hlavy – krční páteř MUSÍ SLEDOVAT linii trupu

Pilates: Plavání


3. Pila
Kompenzační cvik k předchozímu „Plavání“
- celou dobu dokonale pracuje jádro – dýcháme do hrudníku
- s nádechem na 2 doby přetáčíme trup a paže do protější polohy
- s výdechem na 2 doby provedeme dvojkmit, při kterém šikmo předpažená ruka směřuje k protějšímu kotníku
- POZOR! Nekulatit záda a nepředklánět hlavu

Pilates: Pila
autor: čan
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

Karel Klostermann Ze světa lesních samot

Ze světa lesních samot

Koupit

Román klasika české literatury zobrazuje dramatické změny poměrů na česko-bavorském pomezí v posledním čtvrtletí 19. století, kdy ustálený životní řád "světa lesních samot" narušila živelná katastrofa.