Pilates s Karlem Doležalem – břišní stěna

3. listopad 2013
Pilates - cvičení s Karlem Doležalem

Už od září si v rubrice Cvičte s námi! rozšiřujeme obzory o různé typy pohybu a cvičení. Začínali jsme rehabilitačními cviky, poté následovala jóga a v průběhu listopadu se budeme věnovat pilates.

Opět jde o cvičení přístupné všem, které v rámci svých možností mohou cvičit i lidé starší nebo s pár kily navíc. Více už napoví následujících pár minut s kolegyní Naďou Čvančarovou a zkušeným cvičitelem a učitelem pilates Karlem Doležalem.

Cviky

1. Práce břišní stěny
Cvičení pro aktivaci svalstva břišní stěny a vědomé práce s ním
- Při nádechu nosem o břišní stěnu uvolníme a lehce vydujeme
- Při výdechu nosem a ústy vtáhneme břišní stěnu dovnitř

Pilates - práce břišní stěny

2. Odlep – přilep
Nácvik správného postavení pánve při cvicích zaměřených na přímý a příčný břišní sval
- Při nádechu uvolníme a lehce vydujeme břicho, zároveň s tím se prohneme v pase, spodek zad se odlepí od podlahy
- Při výdechu vtahujeme břišní stěnu a pás a spodek zad položíme na podložku
- POZOR - v průběhu celého cviku jsou stehna a hýždě UVOLNĚNÁ

Pilates - odlep, přilep

3. Hrudní dech
Osvojení správného dýchání při kondičních cvicích PILATES. Procvičovat můžeme vestoje, vkleče, vleže na zádech či na boku
- Vtáhneme a zafixujeme břišní stěnu, která se dále při dýchání NEPOHYBUJE
- Nadechujeme a vydechujeme „do hrudníku“
- POZOR - ramena při nádechu nezvedat

Pilates - hrudní dech

4. Přilnutí
Důležitý prvek postavení pánve při kondičních cvicích PILATES prováděných v lehu na zádech
- Kolena pokrčená, břišní stěna vtažená, pás a spodek zad „přilepený“ k podložce
- Nádech a výdech do hrudníku
- S nádechem pokládáme paže za hlavu na podlahu, s výdechem se vracejí do svislé polohy
- POZOR – při pohybu paží MUSÍ ZŮSTAT pás a spodek zad trvale přilepený k podložce

Pilates - přilnutí