Priority primátorů

9. listopad 2006
Ranní poznámka , Ranní poznámka

Ostrava má nového primátora. Sociálního demokrata Aleše Zedníka ve funkci vystřídal jeho stranický kolega Petr Kajnar. Bude to velká změna?

0:00
/
0:00

Showman. To je možná nejtrefnější jednoslovné pojmenování pro Aleše Zedníka. Muž, který čtyři roky řídil Ostravu, proslul různými mnohdy nepochopitelnými kroky. Vařil jídlo čínskému velvyslanci v době, kdy si lidé připomínali výročí okupace Tibetu, vystupoval na městských zábavných akcích s kytarou v ruce a s písní na rtu, nechával se fotit v dobových kostýmech a po nepříjemných dotazech novinářů reagoval poněkud teatrálně. Nuda s ním rozhodně nebyla. Během jeho primátorování se Ostrava zadlužila, prodala pozemky na Karolině nebo se například stala pořadatelským městem hokejového šampionátu. Možná právě proto tehdy vyměnila radnice slogan "Ostrava - město mnoha barev" za motto "Ostrava - město sportu." Přestože nový primátor, také sociální demokrat Petr Kajnar, dává už teď najevo, že je třeba vyřešit nevyhovující stadion Baníku Ostrava a tento úkol dokonce řadí mezi priority města, myslím si, že krajské metropoli dá spíše podtitul "Ostrava - město průmyslových zón." Koneckonců měl je na starosti už v přecházejících letech jako náměstek a ledasco se mu povedlo. Zatím co Aleše Zedníka bylo všude plno, Petra Kajnara asi na Prokešově náměstí zpívat nikdy neuslyšíme. První pozval do vedení města komunisty, druhý občanské demokraty. Zábavy ve městě určitě ubude, ale je otázkou, jestli obyvatelé, kteří dosud byli spíše zvyklí na systém chléb a hry, ocení, že bude více práce. Alespoň o tom konec nadvlády levice na ostravské radnici podle mě svědčí.

autor: mik
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.