Reklama k nezaplacení

26. duben 2004
Ranní poznámka , Ranní poznámka

Hokejové šílenství se rozproudilo naplno. A Česká republika je přímo v centru dění. Asi bychom nenašli nikoho, kdo neví, že právě my teď hostíme světový šampionát. Co to pro Ostravu může znamenat?

Lidé z Ostravy i širokého okolí se musejí na několik dní obrnit trpělivostí. Do města přijely tisícovky fanoušků, které chtějí sledovat boje svých národních týmů a které se chtějí především bavit. Velký počet návštěvníků přináší spousty komplikací. Na nohou je například policie, může totiž váznout doprava a navíc je potřeba ve dne i v noci zajišťovat bezpečnost. Nad Ostravou mimo jiné létá vrtulník a tolik policejních hlídek jako v těchto dnech v ulicích jen tak neuvidíte. Tato opatření ale zaplatíme všichni ze svých daní. Není to příliš velký luxus? Možná ano, peníze se vždy dají použít jinak, ale reklama, jakou z mistrovství Ostrava má, je k nezaplacení. Do města přijeli lidé z různých koutů Evropy. Jsou tady fanoušci z Japonska i zámoří. Mnozí z nich by nebýt šampionátu ani nevěděli, že Ostrava existuje. Televizní i rozhlasové přenosy z ČEZ Arény sledují další tisíce lidí z celého světa. I těm se krajská metropole zapíše do paměti. Stejně jako nám například norský Lillehammer. Město, ve kterém se před lety konala zimní olympiáda. Otázkou je jestli Ostrava umí této reklamy využít. Teď si vydělají především majitelé obchodů a restauratéři. Pořádání šampionátu ale může přispět i k rozvoji cestovního ruchu u nás. Koneckonců na toto téma nedávno byla v Ostravě konference, tam údajně zaznělo, že město je v turistice českým malajským tygrem. Rozhodně má co nabídnout. Jestli se do Ostravy budou lidé vracet, jestli o ní svým přátelům budou vyprávět v dobrém, záleží zase jen na lidech. A tak si třeba přejme, aby je hospodští ani taxikáři nešidili.

autor: smk