Reklama za milion

20. únor 2009
Ranní poznámka , Ranní poznámka

Vynalézavost tvůrců reklamních kampaní je, jak se zdá, nevyčerpatelná. Vzhledem k ekonomické situaci je možné, že kampaně budou čím dál důmyslnější...

0:00
/
0:00

O reklamní kampaně různých firem a společností zakopáváme doslova na každém kroku. Hra barev, světel, zvuků a slovních hříček na nás útočí když jedeme autem, i když sedíme doma. Slovo, které zcela jistě vzbudí pozornost každého člověka, ať už jde o podezíravého škarohlída nebo apatického flegmatika zní "zadarmo". A že by jím reklamy šetřily se říct nedá. Kdyby dnes přistáli na ostravských Bazalech mimozemšťani, patrně by nabyli přesvědčení, že jsou v ráji, kde všichni všeho mají tolik, že ještě rozdávají.

Vyvolat dojem masivního převisu nabídky nad poptávkou chce například jeden z výrobců gumových pánských potřeb. Trvá na tom, že jich stůj co stůj rozdá lidu celý milion. Bude docela zajímavé sledovat, jak to všechno dopadne. Přece jen jde o množství jen obtížně představitelné. Jestli bude chtít firma dodržet slovo, možná nás zaplaví tolik hygienických potřeb, že se budou hledat i jeho jiná možná využití. Možná jej nafouknutý tu a tam zahlédneme v prvomájovém průvodu nebo na narozeninové párty.

Ať tak či onak, se svou akcí se výrobce patrně trefil přímo do černého. Zkušenosti našich předků totiž jasně hovoří o tom, že v dobách, kdy se lidem nedaří bůhvíjak dobře po ekonomické stránce, hledají povyražení ve zcela jiných oblastech lidského snažení. Pokud se tedy bude další vývoj hospodářství ubírat podobným směrem jako dosud, bude možná většina z nás už brzy trhat rekordy více doma než v práci. Otázka, jestli je milion hodně, nebo málo, je tedy proto zatím v tomto případě předčasná.

Spustit audio