Cvičení metodou ‚SMS‘ III.

16. březen 2014
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Základní postoj při cviku (SM systém)
0:00
/
0:00

Pětadvacet let klinických zkušeností s tímto cvičením u pacientů s bolestmi páteře v bederní, hrudní i krční oblasti, u pacientů s akutním výhřezem ploténky a u skoliózy.

To všechno předcházelo vzniku cvičební metody „SM systém“ neboli „Stabilizačního a Mobilizačního Systému“. Lékaři, kteří jej používají s ním slaví nebývalé úspěchy obzvláště u lidí, kteří mají problémy s ploténkami.

Cvičení je možné provádět i vsedě (SM systém)

Cvičení se skládá se sestavy cviků, které navrhnul MUDr. Richard Smíšek. Byl to totiž právě on, který zjistil, že právě tyto cviky pomáhají správně aktivovat spirální svalové řetězce a tím umožnují protahovat páteř směrem vzhůru. Tím také zajistí tak ploténkám mezi obratli dostatečný prostor pro léčbu a regeneraci.

Všichni dobře víme, jak se špatné návyky (sedavé zaměstnání, práce na notebooku) podepisují na ochablém svalstvu a zároveň na přetěžování těch svalových partií, které způsobují stlačování obratlů k sobě a působí tak negativně na už zmiňované ploténky.

SM systém coby účinnou metodu v „napravování“ páteře praktikují v Moravskoslezském kraji lékaři v Sanatoriích Klimkovice. Jejich primářka, MUDr. Jana Zipserová v březnových dílech naší rubriky „Cvičte s námi“ prakticky vysvětluje, jak cvičit v domácích podmínkách (viz 'Přehrajte si celý příspěvek' hned pod titulkem).

Bez čeho se při tomto cvičení ale neobejdete? Je to speciální elastické lano, které můžete vidět na přiloženém videu a fotografiích.


Fotografie a obrázky jsme se souhlasem vlastníka autorských práv použili z publikace Zdravá záda.

Spustit audio