Cvičení s paní Zdeňkou Šupíkovou (4)

22. červen 2014
Cvičení s paní Zdeňkou Šupíkovou

Kyčelní kloub je jeden z největších kloubů, který nese prakticky celou váhu našeho těla. Bolesti s ním spojené jsou velmi nepříjemné a hlavně starší lidé je okoušejí stále častěji. V seniorském věku jde většinou o důsledek artrózy, u některých je třeba tyto problémy řešit operačně, občas je nutná dokonce totální endoprotéza kloubu.

Patříte k těm, kterým jsou zmiňované problémy blízké? Máte problémy s kyčlemi? Pak si určitě nenechte ujít další díl naší nedělní rubriky Cvičte s námi!.

Po celý červen nám v ní ukazuje, jak vylepšovat kondici naší tělesné schránky, paní Zdeňka Šupíková. Tentokrát se zaměřila právě na cviky, které mohou hodně pomoci při omezené hybnosti kyčlí.

A mohou je vyzkoušet i ti, kteří mají po operaci kyčle?

„Chodím do klubu, ve kterém nám předcvičuje paní, která je nedávno po operaci. To víte, že se to bez trochy bolesti asi neobejde ale důležité je cvičit. Dobře to vědí i lékaři, kteří svým pacientům radí se co nejvíce hýbat. Pak doktor za to naši cvičitelku rovnou pochválil,“ líčí výsledky pravidelného pohybu i u tak vážných diagnóz paní Šupíková.

Důležitá je také pravidelnost pohybu. „Všechny cviky je třeba opakovat několikrát oběma směry, pomalu a plynule, ne švihem,“ dodává paní Šupíková.

Čtěte také

A stejně jako lékaři, i zkušená cvičitelka Zdeňka Šupíková doporučuje cvičit zpočátku raději v kratších sériích, víckrát za den. Postupně je pak dobré prodloužit dobu cvičení na 20 až 30 minut, jedenkrát až dvakrát denně.

Důležitá je pravidelnost a vytrvalost, nárazovým intenzivním cvičením si nejen nepomůžete, ale můžete si i ublížit.

Pokyny ke cvičení najdete v popiscích jednotlivých snímků ve fotogalerii.

Spustit audio
  • Životní styl
  • zdraví
  • cvičení
  • Parkinsonova choroba
  • kyčel