Filé z halibuta na zelenině

Počasí venku nasvědčuje tomu, že přichází podzim se vším všudy. Spolu s ním také končí každoroční letní pikniky na zahradě. Takovou grilovanou rybu si ale můžete připravit i doma v kuchyni kdykoliv přes rok. Receptů jsme vám v našich Dobrůtkách nabídli už několik. Chcete-li si však hlídat štíhloui linii a přitom udělat i něco pro své zdraví, pak pro vás máme recept na přírodní úpravu mořské ryby. Nejen, že báječně chutná, ale také zcela jistě patří ke kuchyni, kterou označujeme jako racionální.



Recept na filé z halibuta na zelenině Wok

Suroviny:
- filé z halibuta
- olivový olej
- podzemnicový/burákový olej
- mražená zeleninová směs (masitá paprika tří barev, modrá cibule, žampiony, zázvorový kořen) 25 dkg pro 2 osoby
- sladká chilli omáčka
- mořská sůl
- ústřicová omáčka (pozor, je slaná)
- rýže Basmati

Postup:
Rybu naložíme do olivového oleje a v chladu necháme ½ hodiny odložet.
V páře dusíme rýži Basmati (dle návodu na obalu rýže) a dochutíme přepuštěným máslem. Uložíme do tepla.
Směs zeleniny zprudka opražíme ve Wok pánvi na sezamovém/olivovém oleji, zastříkneme sladkou chilli a ústřicovou omáčkou, zalejeme malým množstvím zeleninového vývaru tak, aby zelenina nebyla suchá a současně neplavala ve šťávě. Celá úprava zaběre maximálně 5 minut. Po dobu úpravy uložíme do tepla.
Naloženou rybu velmi krátce po obou stranách opečeme na olivovém oleji – na každé straně cca ½ minuty až 1 minutu. S rybou manipulujeme velmi opatrně, protože je velmi křehká.
Rybu servírujeme v hlubokém talíři. Nejprve dáme na dno wok zeleninu, na ni položíme rybu a ozdobíme kouskem estragonu, kopru apod.
Rýži servírujeme v samostatné misce či na talířku.